fbpx

Seuraleikit aikuisten juhliin

Skrollaa alas 👇

Kohota järjestämiesi aikuisten juhlien tunnelmaa mukaansatempaavilla peleillä ja leikeillä! Tässä blogissa on valikoima seuraleikkejä aikuisten juhliin, jotka tekevät juhlista ja tapahtumistasi unohtumattomat. 

Nämä seuraleikit aikuisten juhliin ovat erilaisia peli-ideoita, jotka sopivat erinomaisesti aikuisten ryhmille, oli sitten kyseessä syntymäpäivät, työpaikan juhlat tai jokin muu tilaisuus. Pelit on suunniteltu edistämään sosiaalista vuorovaikutusta ja yhteishenkeä rennossa ilmapiirissä. Luovista kirjoitus- ja piirustuspeleistä uusiin tulkintoihin klassisista seurapeleistä, nämä leikit ovat yksinkertaisia järjestää ja uskomattoman hauskoja kaikille osallistujille. Ne ovat loistava tapa lisätä iloa ja vuorovaikutusta kokoontumisiisi!

Jos järjestät juhlia, jotka kaipaavat tunnelman nostatusta, suosittelen ammattiviihdyttäjän palkkaamista. Esitän koomista taikuutta sekä mentalismia, joka sopii erinomaisesti erilaisiin juhliin ja tapahtumiin. Lopputuloksena modernia ja hauskaa viihdettä, joka jää yleisön mieleen. Lisätietoa ammattitaikurin ja mentalismin työstäni löydät täältä

Johanneksen show oli tajunnan räjäyttävä kokemus! Kertakaikkisen ällistyttäviä temppuja, jotka saivat haukkomaan henkeä: miten tuo on mahdollista! Johannes on erittäin luonteva ja hyvä esiintyjä, täydellinen supliikkimies hyvällä tavalla. Täytyy kyllä sanoa, että olet aivan huippu. Palaute oli kaikilta vierailta aivan huikeaa. Voin vilpittömästi suositella, kun tarvitset juhliisi tasokasta taikuruutta ja mentalistia!

Johanneksen kyky viihdyttää kansainvälisiä vieraitamme oli hämmästyttävä. Hänen kielitaitonsa ja esiintymisensä olivat huippuluokkaa, ja vieraidemme henkeäsalpaavat reaktiot hänen temppuihinsa ovat todiste siitä, kuinka onnistunut esitys oli.

Tässä on taikuuden tulevaisuus!

 

👉 Luon tilannehuumorin kautta aidosti hauskan lavashown (esitys on kyllä käsikirjoitettu, mutta koska vuorovaikutamme avustajien kanssa taikuri-mentalisti-tempuissa, saan käsikirjoitetun huumorin tuntumaan aidosti tilannehuumorilta).

Taikuri-mentalisti-showni on erinomaista viihdettä aikuisten juhliin ja luo hauskan ja mukaansatempaavan yhteisen hetken koko porukalle. 

👉 Lähitaikuus rikkoo jään ja luo keskustelunaiheita pöytiin. Se täyttää loistavasti ne tylsät hetket, jolloin vieraat muuten vain odottelisivat pöydissä.

Lähitaikuus sopii mainiosti esim. ruokailun, kahvittelun tai yleisen seurustelun lomaan. Muut vieraat voivat seurustella samalla kun viihdytän seurueita pöytäkunta kerrallaan. Naapuripöydästä kuuluva nauru ja aplodit herättävät mielenkiintoa ja luovat kutkuttavan tunnelman. 

Mutta turhaan mä tässä kerron enempää – tapani luoda komediaa ja yhteisiä hetkiä välittyy parhaiten videolla. 

Katso alla oleva video, jossa esittelen yhteistä showta ja lähitaikuutta.

Ihmissusi on jännittävä murhamysteeripeli suuremmille ryhmille, jossa vuorotellaan yö- ja päivävaiheiden välillä. Pelaajille annetaan salassa peliroolit – osa on ihmissusia, osa kyläläisiä ja mukaan voi lisätä muitakin rooleja, jos näin haluaa. Ihmissudet tietävät toistensa henkilöllisyyden ja pyrkivät eliminoimaan kyläläiset, kun taas kyläläisten on pääteltävä, ketkä ovat ihmissusia, ja äänestettävä heidät ulos. Pelissä on usein erityisrooleja, kuten Näkijä, Lääkäri ja Narri, joilla on ainutlaatuisia kykyjä, joita he voivat käyttää yöaikaan.

Alla oleva video näyttää esimerkin pelistä toiminnassa:

Pelin kulku: Peli alkaa niin, että pelaajat istuvat ringissä ja sulkevat silmänsä. Pelinjohtaja käy piirtämässä rastin muutaman pelaajan selkään ja he ovat ihmissusia (esimerkiksi, jos pelaajia on 10, valitaan 2-3 ihmissutta). 

Peli alkaa niin, että pelinjohtaja selittää, että nyt on yö. Yövaiheen aikana kaikki pelaajat sulkevat silmänsä. Jos pelissä on mukana Ennustaja/Näkijä, pelinjohtaja pyytää tätä ensin heräämään. Hän saa osoittaa yhtä pelaaja, jonka epäilee olevan ihmissusi ja pelinjohtaja näyttää peukalollaan joko ylös tai alas, sen mukaan, onko ennustajan arvaus oikein. 

Ennustaja menee takaisin nukkumaan ja pelinjohtaja pyytää lääkäriä heräämään. Lääkäri saa valita osoittamalla yhden pelaajan, jonka pelastaa kierroksen aikana (jos tämä tulisi murhatuksi). Pelaaja voi myös olla lääkäri itse. Hän palaa sitten nukkumaan. 

Seuraavaksi pelinjohtaja ohjeistaa ihmissusia avaamaan silmänsä ja osoittamalla valitsemaan yhden uhrin. He palaavat sitten nukkumaan ja pelinjohtaja päättää yövaiheen ja pyytää kaikkia pelaajia heräämään.

Pelinjohtaja ilmoittaa kuka (jos kukaan) on kuollut yön aikana. Kuollut pelaaja tippuu pelistä. Päivävaiheessa eloonjääneet pelaajat keskustelevat avoimesti ja äänestävät, ketä he epäilevät ihmissudeksi. Pelistä äänestetään yksi pelaaja pois joka kierroksella. Keskustelun aikana omia rooleja ei saa paljastaa, mutta pelaajat voivat vapaasti keksiä tarinoita ja “bluffata”, niin että äänestystulos olisi heille mieluinen. Peli jatkuu vuorotellen yö- ja päivävaiheilla, kunnes joko kaikki ihmissudet on eliminoitu (kyläläisten voitto) tai ihmissusia on yhtä monta tai enemmän kuin kyläläisiä (ihmissusien voitto).

Jos haluat, voit hyödyntää One Night Werewolf -verkkosivustoa, joka on mobiililaitteilla käytettävä sivusto pelin helpottamiseksi. Pelaajat voivat hyödyntää interaktiivisia ominaisuuksia, seurata pelin etenemistä ja kommunikoida muiden pelaajien kanssa, mikä lisää peliin jännitystä. Tapahtumat toteutuvat tosielämässä, mutta voit käyttää verkkosivustoa parantaaksesi ja helpottaaksesi kokemustasi. Vieraile verkkosivustolla lisätietoa saadaksesi. 

Alle on selvennetty pelin eri roolit. Lisäämällä peliin kyläläisten ja ihmissutten lisäksi muita rooleja, teet pelistä vielä mielenkiintoisemman:

  • Kyläläinen: Tavallisia kyläläisiä, joilla ei ole erityisiä voimia. Heidän vahvuutensa on keskustelussa, päättelyssä ja äänestämisessä päiväsaikaan.
  • Ihmissusi/mafia: Ihmissudet tai Mafian jäsenet työskentelevät yhdessä eliminoidakseen yhden kyläläisen joka yö. Heidän on pysyttävä huomaamattomina samalla, kun he vähentävät kyläläisten määrää.
  • Lääkäri: Joka yö lääkäri voi pelin johtajan käskettyä, valita yhden pelaajan suojeltavakseen, estäen häntä joutumasta mafian tai ihmissusien eliminoimaksi.
  • Etsivä/Näkijä: Joka yö etsivä/näkijä voi arvata yhden pelaajan selvittääkseen hänen todellisen roolinsa. 
  • Narri: Erityinen rooli, jossa pelaaja voittaa, jos hän onnistuu huijaamaan muut pelaajat äänestämään itsensä ulos, lisäten hauskan twistin äänestysdynamiikkaan.

Tämä peli on hauska versio jo klassikoksi muodostuneesta biisien tunnistuspelistä. Kappaleen soittamisen sijaan yksi pelaajista hyräilee valitsemaansa kappaletta ja muut pelaajat yrittävät arvata, mikä kappale on kyseessä.

Yksi pelaaja valitaan aloittamaan hyräilijänä ja tämä päättää kappaleen, jota alkaa hyräilemään, käyttämättä sanoja. Muiden pelaajien tulee melodiaa kuunnellen tunnistaa kappale ja arvata sen nimi – esittäjästä saa lisäpisteitä! Peli jatkuu niin, että hyräilijän rooli etenee pelaajalta toiselle. Voit itse päättää koska peli loppuu – mahdollisesti sitten kun jokainen on hyräillyt kerran – ja laskea pisteet. Tässä pelissä korostuu pelaajien musikaalisuus sekä musiikintuntemus ja se on erinomainen tapa viihdyttää kaikenikäisiä leikkisällä ja osallistavalla tavalla. Peli on erityisen viihdyttävä, koska melodian tarkkuus voi vaihdella suuresti hyräilijästä ja tämän sävelkorvasta riippuen, mikä johtaa usein hauskaan ja leikkimieliseen kilpailuun.

Tämä ohjelmanumero on klassinen selitä ja arvaa -peli, joka testaa päättelykykyä ja luovuutta. Peliä voi pelata kahden tai useamman pelaajan kesken, eikä se vaadi mitään varusteita.

Yksi pelaajista valitaan vastaajaksi, ja hän valitsee jonkin esineen, paikan tai henkilön, mieluiten sellaisen, jonka kaikki pelaajat todennäköisesti tuntevat tai tietävät. Pelaaja pitää valintansa salassa. Muut pelaajat esittävät vuorotellen kyllä- tai ei-kysymyksiä yrittäen arvata mikä esine, paikka tai henkilö on kyseessä. Vastaaja voi vastata vain ”kyllä”, ”ei” tai ”en tiedä”. Peli jatkuu, kunnes on esitetty kaksikymmentä kysymystä, jolloin pelaajien on tehtävä lopullinen arvaus siitä, mitä vastaaja ajattelee. Jos arvaus on oikein, he voittavat; jos se on väärin, vastaaja voittaa. Peliä voi pelata useita kierroksia, jolloin pelaajat vuorottelevat vastaajan roolissa.

Aiheideoita:

Ruokia:

  1. Karjalanpiirakka
  2. Lohikeitto
  3. Ruisleipä
  4. Mustikkapiirakka
  5. Suklaakakku

Ammatteja:

  1. Metsuri
  2. Jääkiekkoilija
  3. Laivanrakentaja
  4. Kalastaja
  5. Marjanpoimija

Ihmisiä:

  1. Jean Sibelius
  2. Tarja Halonen
  3. Linus Torvalds
  4. Tove Jansson
  5. Alvar Aalto

Paikkoja:

  1. Suomenlinna
  2. Rovaniemi
  3. Turun linna
  4. Levin hiihtokeskus
  5. Olavinlinna

Tapahtumia:

  1. Juhannus
  2. Vappu
  3. Itsenäisyyspäivä
  4. Helsingin juhlaviikot
  5. Savonlinnan oopperajuhlat

Esineitä:

  1. Kuksa
  2. Fiskarsin sakset
  3. Muumi-muki
  4. Marttiini-puukko
  5. Nokia-puhelin

Eläimiä:

  1. Karhu
  2. Ilves
  3. Delfiini
  4. Kenguru
  5. Elefantti

Tämä peli on hauska tapa keventää tunnelmaa ja rikkoa jää missä tahansa kokoontumisessa. Kuka todennäköisimmin…? on mukaansatempaava seurapeli, jossa pelaajat äänestävät nimettöminä, kuka heidän mielestään todennäköisimmin käyttäytyisi tietyllä tavalla tai päätyisi tiettyyn tilanteeseen. Peli luo hilpeitä hetkiä, kun osallistujat saavat tietää, miten muut heidät näkevät.

Pelin kulku on yksinkertainen: pelaajille esitetään kysymyksiä tai väitteitä. Heidän tulee vastata kuka ryhmästä vastaa eniten kuvausta ja kirjoittaa vastauksensa lapulle. Äänet annetaan anonyymisti, mikä lisää peliin mysteeriä. Kun kaikki äänet on laskettu, pelaajat vuorollaan arvaavat, kuinka monta ääntä he saivat kutakin kysymystä kohden. Lopuksi paljastetaan pisteet jokaista kysymystä kohden, mikä johtaa usein nauruun ja vilkkaisiin keskusteluihin. 

 

Alla on esimerkkejä kysymyksistä, jotka ovat hauskoja tätä peliä varten:

  • Kuka todennäköisimmin unohtaa jonkun syntymäpäivän?
  • Kuka todennäköisimmin katsoisi kokonaisen TV-sarjan yhdeltä istumalta?
  • Kuka on paras pitämään salaisuuksia?
  • Kuka todennäköisimmin rikastuu?
  • Kuka aloittaisi ensimmäisenä tanssibileet?
  • Kuka on huonoin antamaan ajo-ohjeita?
  • Kuka todennäköisimmin itkee surullisen elokuvan aikana?
  • Kuka voittaisi kädenvääntökilpailun?
  • Kuka todennäköisimmin rikkoisi vahingossa jotain arvokasta?
  • Kuka olisi paras juhlien järjestäjä?
  • Kuka todennäköisimmin sytyttäisi jotain tuleen kokatessaan?
  • Kuka on kokeilunhaluisin syöjä?
  • Kuka todennäköisimmin lähettäisi tekstiviestin väärälle henkilölle?
  • Kuka todennäköisimmin osallistuisi tosi-tv-ohjelmaan?
  • Kuka todennäköisimmin voittaisi tietokilpailun?
  • Kuka on parin myöhästelijä?
  • Kuka todennäköisimmin tulee kuuluisaksi?
  • Kuka todennäköisimmin alkaa laulaa julkisesti?
  • Kuka todennäköisimmin adoptoi kodittoman eläimen?

Tämä on klassinen peli, joka osoittaa, kuinka helposti tieto voi vääristyä ihmisten eri viestintätyylien sekä tulkintojen myötä. Pelin ideana on että pelaajat vuorotellen piirtävät ja tulkitsevat toistensa piirustuksia pyrkien viemään alkuperäisen viestin mahdollisimman tarkasti koko ryhmän läpi loppuun saakka. Nauru on taattua!

Peli alkaa niin, että pelaajat asettuvat rinkiin ja jokainen pelaaja piirtää vapaasti valitsemansa esittävän kuvan vihkoon yhdelle sivulle. Vihot annetaan eteenpäin seuraavalle pelaajalle ringissä ja uuden vihon saatuaan pelaaja kääntää vihkon sivua ja tulkitsee sanoin mitä edellisen sivun kuva esittää. Vihot lähetetään taas eteenpäin, seuraava pelaaja lukee kirjoitetun lauseen tai sanan, kääntää seuraavalle tyhjälle sivulle ja piirtää sen. Jokainen piirtäjä ja tulkitsija näkee vain edellisen henkilön piirroksen tai kirjoituksen. Tätä kaavaa jatketaan kunnes vihot palaavat takaisin alkuperäiselle piirtäjälle. 

Lopuksi jokainen vihko käydään läpi niin että alkuperäinen piirtäjä näyttää yksitellen jokaisen kuvan ja kirjoituksen – näin pelaajat näkevät kehityskaaren viestin kulussa. Tämä vaihe on usein pelin hauskin, kun nähdään miten eri henkilöt ovat tulkinneet piirrustuksia sekä piirtäneet annettuja sanoja ja lauseita. 

Peli on helppo järjestää missä ja milloin vain, sillä pelivälineiksi tarvitset vain vihkoja ja kyniä. 

Seuraleikit aikuisten juhliin – varmista laadukas ohjelma tapahtumaasi!

Voi olla haastavaa keksiä viihdyttävää ohjelmaa aikuisten juhliin, mutta tämän postauksen ehdotusten avulla onnistut varmasti! Ne tarjoavat mahdollisuuden yhdistää hauskanpito, oppiminen ja yhteisöllisyys aikuisten juhlissa – oli kyseessä sitten yritystapahtuma, tiimipäivä tai rento illanvietto ystävien ja kollegoiden kanssa. Voit helposti räätälöidä nämä pelit vastaamaan ryhmäsi tarpeita ja tilaisuutesi luonnetta.

Ammattiviihteen, kuten humoristisen taikuriesityksen tai stand up -komiikan lisääminen ohjelmaan, on myös aina viisas valinta – se nostattaa tunnelmaa ja kohottaa tilaisuuden laatua. Fiksua on yhdistellä mainitsemiani pelejä ja leikkejä ammattiviihteeseen – näin osallistujat saavat sekä osallistua yhteishenkeä kohottaviin leikkeihin, että ihmetellä ammattiviihdyttäjän esitystä. Kyse ei ole vain ajan täyttämisestä, vaan tunnelman luomisesta, jossa vieraat voivat rentoutua, tutustua toisiinsa ja luoda muistoja yhdessä.

Soita nyt!

Asun Tampereella, mutta keikkailen ympäri Suomen.